Dojmovi

Dinara

Opis izleta: Jučer i danas je u skladu sa itinerarom br. 98 i dogovorom na članskom sastanku održan dvodnevni izlet na Dinaru, okupljanjem jedanaestero sudionika u 06:00 sati na Zagrebačkom Velesajmu. Izlet je održan u spomen na našeg dragog prijatelja i predsjednika našega Društva, Željka Jurinjaka koji nas je prerano napustio. U subotu u 11:00 sati smo započeli uspon na Badanj, a drugi dan, u nedjelju u 06:30 sati smo započeli uspon na vrh Dinare Sinjal.

Badanj (1281 m): U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem u Zagrebu i vožnjom autocestom do izlaza Sveti Rok. Prije samog izlaska sa autoceste, zaustavili smo se na odmorištu Zir – Macola gdje smo se razbudili uz pauzu za kavu i uživali u pogledu na brdo Zir. Nakon odmora nastavili smo vožnju preko Gračaca do Knina. U Knin smo došli u 10:00 sati, a automobile smo uspjeli smjestiti u hladu na parkiralištu ispred crkve Gospe Velikog Hrvatskog Krsnog Zavjeta. Za 15 minuta došao je kombi koji nas je zajedno sa stvarima prevezao na Dinaru u podnožje Badnja. U 10:50 sati došli smo do Suvog polja, odnosno Markovog groba gdje nas je kombi ostavio i dalje smo nastavili pješke uspon na Badanj. Ostatak opreme nam je kombi prevezao direktno do Planinarske kuće Brezovac, što nam je uvelike olakšalo uspon jer nismo trebali sve stvari nositi odmah sa sobom. Odmah po dolasku na Markov grob desno nastavlja kolni put prema vojnom poligonu Crvena zemlja, a mi smo nastavili uspon lijevim putem u smjeru Brezovca. Tijekom cijelog uspona imali smo prekrasan pogled na Badanj koji impozantno dominira cijelim Suvim poljem. Za 2:00 sata stigli smo do mjesta gdje se kolni put spušta u Brezovac, a mi smo desno nastavili planinarskom stazom prema Badnju. Od odvojka do Badnja smo stigli za 1:10 sati. Uspon na Badanj je ukupno trajao 3:10 sati, a silazak do Planinarske kuće Brezovac 1:30 sati. Vrijeme je bilo promjenjivo, u prvom dijelu dana sunčano, a kasnije i oblačno, no usprkos svemu pogledi su bili iznimni kao i krajolik koji okružuje Badanj. Sa Badnja smo uživali u prekrasnim vidicima na cijelo Suvo polje, Markov grob i vojni poligon Crvena zemlja. U daljini smo vidjeli Peručko jezero i vrh Dinare Sinjal koji dominira cijelim krajolikom. U 16:00 sati smjestili smo se u Planinarskoj kući Brezovac gdje smo imali osigurano noćenje, a naše drage članice Društva su skuhale odličan planinarski grah sa kobasicom koji smo svi slasno pojeli. Ovoga puta grah je bio bolji, nego na Velebitu, a sve pohvale idu Željki, Ankici, Miri, Ani i Mirjani.

Sinjal (1831 m): U nedjelju, drugi dan naše ture započeli smo buđenjem i doručkom već u 05:00 sati ujutro. Uspon na vrh Dinare Sinjal, započeli smo u 06:25 sati. Desno od Planinarske kuće Brezovac, širokom stazom kroz prekasnu gustu šumu krenuli smo laganim usponom do ruba livade Duler. Dalje smo nastavili planinarskom stazom preko livada Duler i Samar do podnožja vrha Sinjal gdje dolazi staza iz Mirkovića. Nakon kraćeg predaha započeli smo strmiji uspon po kamenitom terenu do vršnog grebena i dalje do samog vrha. Dolaskom na vršni greben, bura i bočni udari vjetra bili su iznimno jaki i neugodni što nam je otežavalo cjelokupni uspon, a najviše silazak sa vrha. Tri članice Društva su zbog vjetra odustale od uspona do samog vrha, a nas osmero „hrabrih“ je uz značajan izazov osvojilo najviši vrh u Republici Hrvatskoj Dinaru – Sinjal. Udari vjetra su bili toliko jaki da smo se međusobno morali pridržavati i puzati uz stijene da nas „Vjetar s Dinare“ ne otpuše. Iako nas „Vjetar s Dinare“ nije uspio otpuhati, vodič je ostao bez svoje kape čiji gubitak još nije prežalio. Sam uspon na Dinaru je trajao ukupno 3:00 sata, a silazak 2:20 sati. Dinara sa svih strana djeluje vrlo strmo i impozantno, ali ovaj pristup od Planinarske kuće Brezovac je iznimno „pitom“ i sam uspon uopće nije previše zahtjevan. Krajolik Dinare nas je ostavio bez daha, a dojmove s kojima smo se vratili najbolje opisuju fotografije. Vrijeme je kao i prvog dana, bilo dosta promjenjivo sa sunčanim i oblačnim razdobljima, ali dosta dobrim vidicima. Tijekom cijelog izleta, svatko od nas je u svojim mislima posebno bio sa našim Žacem, koji nas je prerano napustio, a u čiju čast je ovaj izlet i održan. Neizmjerno nam je nedostajao na ovom izletu. Nažalost, zbog nepovoljnog vremena, nismo mu mogli zapaliti svijeću na vrhu Dinare, ali smo se pomolili za njegov vječni počinak na Planinarskoj kući Brezovac. U planu je, iduće godine ponoviti ovaj izlet koji bi postao tradicionalni pohod našega Društva na Dinaru u čast našeg preminulog predsjednika Željka Jurinjaka.

Cilj izleta: uspon na Dinaru i osvajanje najvišega vrha u Republici Hrvatskoj Sinjala.

Meteorološki uvjeti: prvi dan promjenjivo sa sunčanim razdobljima, ali bez kiše; drugi dan nešto stabilniji i sunčaniji, ali uz snažne udare vjetra.

Skupina: kondicijski heterogena (svim sudionicima idu sve pohvale za uspješno odrađenu i savladanu turu).

Sudionici izleta: Ana, Ivan, Mira, Ana, Christine, Mirjana, Vlado, Mirko, Željka, Ankica i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 4:40 sati, a drugi dan 5:20 sati.