Dojmovi

Gorski kotar – Zeleni vir

Tura: Skrad – Zeleni vir – Planinarski dom Zeleni vir – Vražji prolaz – Muževa hiža – Skrad – Kavranova stijena – kapelica Marijina uznesenja na nebo – Skradski vrh – Kamačnik

Opis izleta: Danas smo održali prekrasan izlet u Gorski kotar. Posjetili smo magični Zeleni vir i Vražji prolaz, a iz Skrada, od vidikovca Kavranova stijena smo se popeli na Skradski vrh gdje smo uživali u prekrasnim vidicima prema Vijencu, Javorovoj kosi, Turminu, Višnjevici i najudaljenijoj Bjelolasici. Na kraju izleta smo posjetili izvor Kamačnika, pritoke rijeke Dobre. Ovaj vodeni izlet nikoga nije ostavio ravnodušnim, a o dojmovima najbolje govore fotografije.

Prema dogovoru, u 07:00 sati nas šestero se okupilo na Zagrebačkom Velesajmu te smo dalje automobilima krenuli u Skrad. Naravno nije izostala usputna pauza za kavu na odmorištu Ravna gora. Automobile ostavljamo na željezničkoj stanici Skrad od kuda u 08:50 sati krećemo sa silaskom do Zelenog vira. Za 40 minuta hoda stižemo do Zelenog vira, odnosno izvora potoka Iševnice i prekrasnog slapa potoka Curka. Ubrzo stižemo do Hidroelektrane Munjara i Planinarskog doma Zeleni vir.

Nakon kraće pauze, započinjemo obilazak Vražjeg prolaza koji završavamo kod spilje Muževa hiža gdje započinjemo uspon natrag prema Skradu. Nas četvero hrabrih je i ušlo u spilju kako bismo vidjeli malo jezerce koje se unutra nalazi. Nakon ove zime Vražji prolaz je u dosta lošem stanju sa puno srušenih stabala i grana što nam je dosta otežalo uspon i povratak do Skrada. Za obilazak Vražjeg prolaza i uspon do Skrada nam je trebalo 2:00 sata.

Nakon kraće pauze, automobilima smo krenuli do vidikovca Kavranova stijena sa kojeg smo uživali u prekrasnom pogledu na cijeli Skrad i okolicu. Ovdje ostavljamo automobile te započinjemo oštar uspon na Skradski vrh koji je relativno zahtjevan. Trud i napor se isplatio jer su pogledi sa vrha, usprkos većinom oblačnom vremenu, bili iznimni. Za uspon na vrh i silazak do Kavranove stijene trebalo nam je 1:45 sati.

Za kraj smo se automobilima uputili do Vrbovskog gdje smo obišli magični Kamačnik koji je upotpunio ovaj vodeni izlet. Za obilazak nam je trebalo 2:00 sata. Posebno nas se dojmio sam izvor Kamačnika koji je prekrasno modro jezero zelenkaste boje, a o dojmovima s kojima smo se vratili sa ovoga izleta, najbolje govori fotogalerija.

Sudionici izleta: Ankica, Željko, Ivana, Mirjana, Ana i Luka.

Efektivnog hoda: 6:25 sati.

Provedeno ukupno na turi: 7:25 sati.