Istra – Žbevnica i Učka

Opis izleta: Jučer i danas smo održali dvodnevni izlet u Istru. Na južnom parkiralištu Zagrebačkog Velesajma okupilo se šestero članova Društva. U subotu smo posjetili Žbevnicu, istaknuto brdo na zapadnom dijelu Ćićarije, a u nedjelju smo se popeli na najviši vrh Istarskog poluotoka i vrh Učke Vojak.

Žbevnica (1014 m): U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem sudionika u ranim jutarnjim satima u Zagrebu. Prema dogovoru put smo započeli u 06:00 sati vožnjom autocestom Zagreb Rijeka sve do odmorišta Vrata Jadrana. Dolaskom na odmorište uživali smo u ranojutarnjoj kavi sa prekrasnim pogledom na Rijeku i Jadransko more. Nismo mogli odabrati bolji način ili vrijeme za započeti našu planinarsku turu. Vedro i sunčano vrijeme davalo nam je i više, nego jasne signale da će vidici biti iznimni.

Nakon kraće pauze, nastavili smo dalje put kroz tunel Učka do parkirališta ispred Geološko poučne staze Vela Draga gdje ostavljamo automobile i nastavljamo obilazak ovog specifičnog i posebnog prirodnog područja. Poučnom stazom stižemo do vidikovca sa kojega smo uživali u pogledu na cijelu kanjonsku udolinu koja nikog nije ostavila ravnodušnim. Naime, sa svih strana su nas okruživale visoke stijene i vapnenački tornjevi. Prizor je uistinu bio zadivljujući. Tri sudionice su ostale na vidikovcu, a nas trojca hrabrih smo se na vlastitu odgovornost spustili u sam kanjon kao bismo iz prve ruke vidjeli ove impozantne stijene u podnožju Učke. Cijelu Velu Dragu smo obišli sa 1:30 sati.

Dalje smo nastavili kroz unutrašnjost Istre do prekrasnog malog gradića Boljuna kojeg smo kratko turistički razgledali. Najviše nas se dojmio dobro očuvani srednjovjekovni kaštel, sa širokim pogledom na plodnu dolinu Boljunčice i planinski masiv Učke.

Na putu prema Žbevnici smo se još kratko zaustavili u prekrasnom Roču i malo kasnije u Slumu gdje smo vidjeli veliku staru lipu. U Brestu smo kratko pričekali gđu. Anicu iz HPD Planik koja nas je dalje automobilima odvela do Planinarske kuće Žbevnica (851 m). Moramo istaknuti da nas je nedavno uređena planinarska kuća jako ugodno iznenadila te su članovi našeg Društva drugi posjetitelji nakon njenog otvorenja. Dom je je lijepo uređen i sve u njemu je novo i vidi se da je tek nedavno otvoren za planinare, a mi smo kao gosti HPD Planik imali kuću samo za sebe što je boravak u njoj učinilo još i ljepšim.

Nakon što smo ostavili ruksake i vreće za spavanje u domu, dalje smo nastavili uspon na vrh Žbevnice. Staza u početku ide kroz šumu, a kasnije preko prostranih livada. Ovaj najzapadniji hrvatski tisućnjak nas je ugodno iznenadio, a uživali smo i u pogledima na cijeli istarski poluotok, Učku, Ćićariju, Koper, Trst, Alpe u Sloveniji i Dolomite u Italiji.

Povratkom u Planinarsku kuću Žbevnica, uživali smo u planinskom grahu i gljivama koje smo prethodno sakupili, a sve pohvale idu kuharicama Eli, Ankici i našoj dopredsjednici Ani.

Učka (1396 m): U nedjelju, drugi dan naše ture započeli smo buđenjem i doručkom u 06:30 sati. Nakon dolaska dežurne planinarke iz HPD Planik, kojoj smo predali ključeve od doma, započeli smo vožnju natrag prema Učkoj te dalje do Planinarskog doma Poklon (912 m), naše današnje polazište točke za uspon na vrh Učke Vojak.

Nažalost danas je vrijeme bilo dosta oblačno i vjetrovito te smo se bojali da po dolasku na vrh ne ćemo uživati u prekrasnim vidicima. Staza se u serpentinama uspinje kroz šumu, djelomično i dosta strmo te pored odašiljača stiže do kule koja ujedno i označava vrh učke Vojak. Trebalo nam je 2:00 sata do vrha. Na vrhu je Rijeka zajedno sa Kvarnerom i dalje bila u magli, ali smo zato uživali u prekrasnom pogledu na cijelu Istru koja nam je bila kao na dlanu. Vrh je bio u potpunosti obasjan suncem.

Na vrhu kule se nalazi vidikovac, a unutar njega suvenirnica tako da smo kupili i nekoliko sitnica za uspomenu. Povratkom sa vrha, magla se raščistila te smo dobili priliku uživati i u pogledu na Rijeku te cijeli Kvarner i otok Krk. Sa vrha smo se spustili za 1:50 sati, a u Zagreb smo se vratili već oko 16:30 sati.

Sudionici izleta: Vučko, Mirko, Ela, Ana, Ankica i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 3:00 sata, a drugi dan 4:00 sata.