Dojmovi

Istra – Žbevnica i Učka

Opis izleta: Jučer i danas smo održali dvodnevni izlet u Istru. Na južnom parkiralištu Zagrebačkog Velesajma okupilo nas se dvanaestero plus maltezer Ben. U subotu smo posjetili Velu Dragu, Boljun, pekrasni slap Sopot u Floričićima, Sentoninu stazu u Labinu, staru lipu u Slumu i Žbevnicu, istaknuto brdo na zapadnom dijelu Ćićarije. U nedjelju smo posjetili još ljepše slapove i mlin u Kotlima, a bili smo i u Humu, najmanjem gradu na svijetu. Na kraju smo se popeli na vrh Učke Vojak gdje smo uživali u pogledima na Rijeku, Kvarner, otok Krk i cijelu Istru.

Žbevnica (1014 m): U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem sudionika u ranim jutarnjim satima u Zagrebu. Prema dogovoru put smo započeli u 06:00 sati vožnjom autocestom Zagreb Rijeka sve do nezaobilaznog odmorišta Vrata Jadrana. Dolaskom na odmorište uživali smo u ranojutarnjoj kavi sa prekrasnim pogledom na Rijeku i Jadransko more. Nismo mogli odabrati bolji način ili vrijeme za započeti našu turističko – planinarsku turu.

Nakon kraće pauze, nastavili smo dalje put kroz tunel Učka do parkirališta ispred Geološko poučne staze Vela Draga gdje ostavljamo automobile i nastavljamo obilazak ovog specifičnog i posebnog prirodnog područja. Poučnom stazom stižemo do vidikovca sa kojega smo uživali u pogledu na cijelu kanjonsku udolinu koja nikog nije ostavila ravnodušnim. Naime, sa svih strana su nas okruživale visoke stijene i vapnenački tornjevi. Prizor je uistinu bio zadivljujući. Četvero sudionika je ostalo na vidikovcu, a nas osmero neustrašivih je nastavilo kružnom stazom obilazak cijele Vele Drage. Za obilazak nam je trebalo 1:20 sati hoda.

Dalje smo nastavili kroz unutrašnjost Istre do prekrasnog malog gradića Boljuna kojeg smo kratko turistički razgledali. Najviše nas se dojmio dobro očuvani srednjovjekovni kaštel, sa širokim pogledom na plodnu dolinu Boljunčice i planinski masiv Učke. Tijekom našeg posjeta imali smo priliku i vidjeti dio automobilske utrke 27. Rally Opatija 2018. koji se baš održavao u Boljunu.

Nakon Boljuna, posjetili smo slap Sopot u Floričićima koji je najveći slap u Istri. Imali smo sreće da je slap bio bogat vodom, a prizor potoka koji se slijeva kroz slap u zeleno jezerce se ne može opisati riječima. O kakvoj se ljepoti radi, najbolje dočaravaju fotografije. Nas petero odvažnih se spustilo do samog podnožja slapa, za što smo koristili i uže, a ujedno smo i obnovili naše penjačke vještine jer je staza do samog slapa kratka, ali mjestimice zahtjevna.

Od Floričića, vožnju smo dalje nastavili do Labina gdje smo se Sentoninom stazom spustili do uvale Maslinica u Rabačkom zaljevu. Staza obiluje potočićima i brzacima preko kojih vodi sedam mostova stvarajući vilinski doživljaj. Ipak, najveće atrakcije su više metarski slapovi koji se prelijevaju preko vijugavih sedrenih barijera, dok kod najvećeg je nekada postojao mlin čiji se ostaci vide i danas i slijeva se u prekrasno tirkizno jezero.

Na putu prema Žbevnici smo se još kratko zaustavili u Slumu gdje smo vidjeli veliku staru lipu. Automobilima smo dalje nastavili do Planinarske kuće Žbevnica gdje nas je dočekala gđa. Anica iz HPD-a Planik te joj se ovim putem zahvaljujemo na gostoprimstvu.

Od našeg prošlogodišnjeg posjeta, Planinarska kuća Žbevnica je još dodatno uređena kao i njena okolica, a kuću smo imali samo za sebe što je boravak učinilo još i ljepšim. Nakon što smo ostavili ruksake i vreće za spavanje u domu, dalje smo nastavili uspon na vrh Žbevnice. Staza u početku ide kroz šumu, a kasnije preko prostranih livada. Povratkom u Planinarsku kuću Žbevnica, uživali smo u već tradicionalnom planinskom grahu, a kasnije je uslijedilo druženje i kartanje Bele koje je upotpunilo atmosferu.

Tijekom cijelog dana, vrijeme je bilo promjenjivo oblačno sa sunčanim razdobljima, a slabi pljusak nas je uhvatio samo tijekom obilaska Vele Drage.

Učka (1396 m): U nedjelju, drugi dan naše ture započeli smo buđenjem i doručkom u 06:00 sati. Nakon dolaska dežurne planinarke Maje i njene kolegice iz HPD-a Planik, započeli smo vožnju do malenog sela Kotli gdje smo ponovno uživali u ljepotama slikovitih slapova i ostacima nekadašnjeg mlina. Dalje smo još posjetili Hum, najmanji grad na svijetu, a neposredno prije i dio Aleje glagoljaša.

Od Huma, vožnju smo nastavili do Planinarskog doma Poklon (912 m), naše današnje polazišne točke za uspon na vrh Učke Vojak. Danas je vrijeme, suprotno najavama bilo dosta oblačno, sa nešto sunčanih razdoblja, ali iznimno vjetrovito. Puhala je jaka bura. Staza se u serpentinama uspinje kroz šumu, djelomično i dosta strmo te pored odašiljača stiže do kule koja ujedno i označava sam vrh. Vidici nisu bili kristalno jasni, ali smo uspjeli vidjeti dio Kvarnera sa Rijekom i veliki dio Istre. Za uspon nam je trebalo 1:30 sati, a za silazak 1:10 sati. U Zagreb smo se vratili oko 17:30 sati.

Sudionici izleta: Ankica, Željka, Dragica, Darko, Katica, Ana, Mira, Ivan, Vučko, Vjeko, Christine i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 4:00 sata, a drugi dan 3:00 sata.

Vodič: Luka Mihelj

Fotografije: Luka Mihelj, Dragica Zemljić, Ana Marinić, Darko Mihelj, Katica Perić i Mladen Vučković