Ivanščica

Tura: Seljanec – Ham – Planinarski dom Lujčekova hiža – zaselak Kranc

Opis izleta: Danas smo održali izlet u Hrvatsko zagorje. Posjetili smo prekrasnu Ivanščicu. Padine Ivanščice su odisale pravim proljetnim bojama, a bogata vegetacija i cvijeće, uljepšavali su ovaj izlet na svakom koraku. Dojam je upotpunila i staza koja ide kroz slikoviti kanjon potoka Seljanca koji se odlikuje lijepim slapovima. Na izletu je sudjelovalo devet članova Društva plus neumorni maltezer Ben.

Prema dogovoru, u 08:00 sati veći dio grupe se okupio na parkiralištu ispred Porezne uprave u Zagrebu, a dio grupe nam se pridružio na benzinskoj pumpi u Brezničkom Humu od kuda smo svi zajedno nastavili do Seljanca, početne točke današnjeg izleta.

Uspon smo započeli u 09:15 sati po prekrasnoj šumskoj stazi koja većim dijelom ide kroz kanjon potoka Seljanca. Vode je još uvijek bilo dosta, tako da su i mali slapovi uljepšali ugođaj. Na svu sreću, blata je bilo umjereno, a do kraja izleta smo svi i zaboravili na njega. Za 1:25 sati hoda stižemo na račvanje puta koji ide prema Planinarkom domu Lujčekova hiža i puta koji ide na vrh Ham. Veći dio grupe nastavlja prema Hamu. Staza u početku ide po širokom šumskom putu, a u podnožju vrha se oštro uspinje na Ham. Od raskršća do vrha stižemo za 1:15 sati hoda.

Nakon kraće pauze i okrijepe, vraćamo se sa vrha Hama prema Planinarkom domu Lujčekova hiža. Na dom stižemo za 1:15 sati. Ovdje radimo dužu pauzu za ručak te susrećemo još dvoje naših koji su ostali na domu, a drugo dvoje se sa Benom vratilo do automobila koje smo ostavili u Seljancu. Nakon pauze, za 20 min se spuštamo na asfaltnu cestu u zaselku Kranc te čekamo da vozač dođe po nas kako bismo otišli po druga dva auta u Seljancu. Na povratku smo kratko zastali ispred dvorca Bela II (Pusta Bela) i Spomen – obilježju pogibije petorice europskim mirovnih promatrača čiji je helikopter oborio zrakoplov bivše Jugo armije za vrijeme Domovinskog rata.

Sudionici izleta: Ankica, Željka, Dragica, Gordan, Darko, Ana, Mira, Ela i Luka.

Efektivnog hoda: 4:15 sati.

Provedeno ukupno na turi: 5:15 sati.