Dojmovi

Julijske Alpe – Triglavska jezera

Opis izleta: Jučer i danas smo održali dvodnevni izlet u Julijske Alpe u Sloveniji, okupljanjem trinaestero sudionika u 06:00 sati na Zagrebačkom Velesajmu. U subotu smo se preko Koče na Planini pri Jezeru uspeli do Dvojnog jezera i Koče pri Triglavskih jezerih, a dan smo završili usponom do Velikog jezera (Jezero v Ledvicah) i Zelenog jezera. Drugi dan, u nedjelju uspješno smo osvojili Malu Tičaricu, vrh koji impozantno dominira iznad Koče pri Triglavskih jezerih sa kojeg smo uživali u „ptičjem“ pogledu na Dvojno jezero. Usprkos najavama lošeg vremena, prvi dan je bilo promjenjivo oblačno sa sunčanim razdobljima, a drugi dan prekrasno sunčano vrijeme koje nam je osiguralo očaravajuće vidike.

Koča na Planini pri Jezeru (1453 m): U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem u Zagrebu i vožnjom autocestom do Ljubljane te dalje do izlaza Lesce gdje smo lokalnim cestama kroz Bled i Bohinjsku Bistricu došli do Bohinjskog jezera. Na graničnom prijelazu Bregana je bila velika gužva te se preporuča korištenje malograničnog prijelaza Harmica. Čekanje na granici nam ipak nije poremetilo planove te smo u 09:45 sati na Bohinjskom jezeru uspjeli popiti i jutarnju kavu.

Nakon pauze za kavu, vraćanom se automobilima uz Bohinjsko jezero do Ribčevog Laza i Stare Fužine iz koje kreće planinska cesta do Planine Blato gdje ostavljamo automobile i započinjemo uspon prema Koči na Planini pri Jezeru. Korištenje ove planinske ceste se naplaćuje 10 eura po danu što je previše, ali uvelike olakšava i skraćuje uspon do Triglavskih jezera. Uspon smo započeli u 10:35 sati, a na Koču na Planini pri Jezeru stižemo za 1:10 sati hoda. Koča na Planini pri Jezeru je smještena u srcu planine Fužine i nalazi se iznad jezera na Planini pri Jezeru.

Koča pri Triglavskih jezerih (1685 m): Nakon pauze za ručak i kraćeg odmora na Koči na Planini pri Jezeru, nastavljamo uspon prema Planini Dedno polje gdje je moguće kupiti domaći kravlji sir i mlijeko, a nalazi se i veći broj slikovitih pastirskih stanova. Za uspon nam je trebalo 30 minuta hoda. Od Planine Dedno polje nastavljamo dalje prema Planini Ovčarija gdje stižemo za 1:00 sat hoda. Ovdje se nalazi račvanje puteva koji se spuštaju u Dolinu Triglavskih jezera, a mi se odlučujemo za lakšu varijantu preko Prode te za 1:10 sati stižemo do Dvojnog jezera i Koče pri Triglavskih jezerih. Jezera nikoga nisu ostavila ravnodušnim, a njihovu ljepotu i očaravajuće boje pogledajte u foto galeriji.

Veliko jezero ili Jezero v Ledvicah (1831 m): Nakon duže pauze za odmor i smještaja u skupnom ležišću u Koči pri Triglavskih jezerih, započinjemo uspon kroz Dolinu Triglavskih jezera do Velikog jezera. Veliko jezero je najveće od svih Triglavskih jezera, ima oblik bubrega i najčišće je od svih slovenskih visoko gorskih jezera. Za uspon nam je trebalo 1:00 sat hoda.

Zeleno jezero (1988 m): Nakon kraće pauze i uživanja u ljepoti Velikog jezera, nastavljamo dalje prema Zelenom jezeru koje se nalazi ispod Hribarice u blizini Zasavske koče na Prehodavcih (2071 m). Zelene alge koje rastu u jezeru daju mu prekrasnu zelenkastu boju po kojoj je jezero i dobilo ime, a sa jezera se pružaju impozantni vidici na vrhove iznad Doline Triglavskih jezera. Za uspon nam je trebalo još 40 minuta hoda, a za povratak do Koče pri Triglavskih jezerih ukupno 1:20 sati brzog hoda tako da smo do Koče stigli u 20:15 sati. Doživljaj je upotpunilo i hodanje po mraku zadnjih 20 minuta silaska.

Mala Tičarica (2071 m): U nedjelju, drugi dan naše ture započeli smo buđenjem i doručkom već u 06:00 sati ujutro. Nas devetero odvažnih se uputilo po djelomično zahtjevnoj stazi preko Štapce do vrha Mala Tičarica koji se nalazi iznad Dvojnog jezera i Koče pri Triglavskih jezerih, a ostatak naše skupine je stazom preko Prode započeo silazak do Koče na Planini pri Jezeru. Staza preko Štapce je dosta zahtjevna te se iz Doline Triglavskih jezera oštro uspinje prvo preko sipara pa zatim po ljestvama i usijeku do grebena Tičarice. Staza je mjestimice osigurana klinovima i sajlama. Sa grebena staza nastavlja dalje kroz nisko raslinje po ništa manje zahtjevnom terenu do vrha Male Tičarice sa kojega smo uživali u prekrasnom pogledu na Dvojno jezero, ali i Komnu, Krn, Lepo Špičje, dio Triglava, Vogel i Debeli vrh. Za uspon nam je trebalo 1:35 sati zahtjevnog hoda, a za silazak do Planine Ovčarija 1:30 sati hoda. Od Planine Ovčarija do Koče na Planini pri Jezeru stižemo za 1:00 sat hoda. Nakon duže pauze za odmor i okrijepe u Koči na Planini pri Jezeru do Planine Blato stižemo za još 1:00 sat hoda. Na kraju izleta, nekolicina nas je posjetila i prelijepi slap Savica, a dojmove s kojima smo se vratili najbolje opisuju fotografije.

Sudionici izleta: Ankica, Željka, Dragica, Ana, Janka, Ana, Siniša, Gordan, Lili, Andrea, Jelena, Marijana i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 6:50 sati, a drugi dan 5:00 sati.