Dojmovi

Kamniško – Savinjske Alpe – Velika planina

Tura: Jelšev konfin – Gojška planina – Jarški dom na Maloj planini (1520m) – Domžalski dom na Maloj planini (1534m) – Gradišče (1666 m)

Opis izleta: Danas smo održali izlet u Kamniško – Savinjske Alpe. Posjetili smo prekrasnu Veliku planinu te uspješno osvojili njen vrh Gradišče. Vrijeme je bilo oblačno i dosta vjetrovito, a vidici su se otvarali prema Krvavcu, Grintovcu, Planjavi, Ojstrici i Storžiću. Na izletu nas je bilo sedamnaestero plus maltezer Ben.

U 06:30 sati smo se okupili na parkiralištu južnog ulaza u Zagrebački Velesajam i krenuli automobilima prema Ljubljani te dalje preko Kamnika i Stahovice do Kranjskog Raka gdje radimo pauzu za kavu. Nakon kraće pauze, automobilima nastavljamo do uređenog parkirališta Jelšev konfin u podnožju Gojške planine gdje ostavljamo automobile i započinjemo današnji uspon. Uspon smo započeli u 09:55 sati.

U početku se planinarska staza oštro uspinje kroz šumu do Gojške planine. Dolaskom na Gojšku planinu otvaraju se prekrasni vidici na okolicu, ali najviše dominiraju prekrasni alpski pašnjaci i pastirski stanovi. Za uspon nam je trebalo 30 minuta hoda. Staza dalje nastavlja preko zelenih pašnjaka do Male planine i prolazi pored Jarškog doma te dolazi do Domžalskog doma sa kojeg se otvara vidik prema vrhovima Kamniško – Savinjskih Alpa te Velikoj planini. Na Gradišče, vrh Velike planine dolazimo za 1:20 sati hoda.

Sa vrha Gradišča vidici se pružaju prema Ljubljani, Kamniku i Stahovici te vrhovima Kamniško – Savinjskih Alpa Grintovcu, Planjavi, Ojstrici i Storžiću. U podnožju vrha dominiraju prekrasno očuvani pastirski stanovi i kapelica Marije Snježne.

Sa vrha smo se spustili kroz pastirske stanove do kapelice Marije Snježne i dalje do Domžalskog doma gdje radimo dužu pauzu za ručak. Za silazak do doma nam je trebalo 50 minuta hoda.

Nakon pauze za ručak nastavljamo silazak preko Gojške planine, a do parkirališta gdje smo ostavili automobile stižemo za još 50 minuta hoda. U Zagreb smo stigli u 17:30 sati.

Sudionici izleta: Ana, Željka, Dragica, Ankica, Darko, Ana, Boris, Ivan, Mira, Siniša, Jelena, Andrea, Ljiljana, Marijana, Josip, Danijela i Luka.

Efektivnog hoda: 3:30 sati.

Prijeđeno: 8,63 km.

Provedeno ukupno na turi: 5:00 sati.