Dojmovi

Kestenijada – Hrvatska Kostajnica

Tura: željeznička stanica Hrvatska Kostajnica – Čukur – Hrvatska Kostajnica – stari grad Hrvatska Kostajnica – željeznička stanica Hrvatska Kostajnica

Danas se u Zagrebu na Glavnom kolodvoru okupilo po dogovoru 4 sudionika izleta (Željka, Ankica, Dragica i Darko) na izlet Kestenijada u Hrvatsku Kostajnicu. Sastali smo se u 7,30 sati ali na žalost, Hrvatske željeznice su zbog izvanredne situacije (migranti!) izvanredni vlak (s polaskom u 8,10) „pretvorile“ u redoviti brzi vlak za Doboj i Sarajevo s polaskom u 9,18 tako da smo vrijeme do polaska vlaka proveli u Importanneu. Redovitom vlaku je dodano dosta vagona jer je izletnika bilo jako mnogo (među njima i priličan broj, po mojoj procjeni nekih pedesetak planinara).

Na željezničkoj stanici u Hrvatskoj Kostajnici nas je dočekala limena glazba i mažoretkinje te riječ dobrodošlice gradonačelnika. S obzirom na vremensku prognozu nismo otišli na mjesto (Kip Spasitelja) odakle se pješačkom stazom išlo do Čukura nego smo otišli izravno na Čukur jer je već polako počela rominjati kiša. Na Čukuru je podignut spomenik na mjestu gdje je nastrijeljen poznati snimatelj Gordan Lederer. Saslušali smo par riječi od ljubazne domaćice koja nam je rekla ponešto o spomeniku, Gordanu Ledereru i samoj Hrvatskoj Kostajnici. Odluka da prvo idemo na Čukur pokazala se izvrsnom jer nas je u povratku pratila obilata kiša (ciklona Kristijan) koja nije prestala do povratka u Zagreb.

Zbog toga smo odustali od planiranoga posjeta brdu Djed i nastavili boravak posjetom starom gradu preko obale Une, posjetili smo crkvu sv. Ante Padovanskoga, izložbu slika u obnovljenim dijelovima Društvenog doma te brojne šatore uz glavnu ulicu u Hrvatskoj Kostajnici i zapravo smo stalno hodali, iako uglavnom po ravnom. I jasno nastojali ugrabiti poneko „suho“ mjesto za odmor od neumorne kiše.

Vratili smo se nešto ranije, redovitim vlakom u 16,10 te smo nešto iza 18,00 sati bili na Glavnom kolodvoru u Zagrebu. Važna napomena: iako je već mnogo godina prošlo od Domovinskog rata, tragovi ratnih djelovanja se vide na svakom koraku u Hrvatskoj Kostajnici što ide na dušu svima onima koji su odlučivali od kraja rata do danas o obnovi takvih ratom pogođenih područja!

Satnica hoda: nekih dva sata laganog efektivnog hoda ali ipak i 19000 koraka uz dodatak hodanja po Hrvatskoj Kostajnici.

Vodič: Darko i Željka Mihelj; Fotografije: Darko Mihelj.