Dojmovi

Memorijalni izlet na Dinaru – Žacu u spomen

Opis izleta: Jučer i danas smo održali dvodnevni memorijalni izlet na Dinaru, okupljanjem osmero sudionika u 06:00 sati na Zagrebačkom Velesajmu. Izlet je po drugi put, održan u spomen na našeg dragog prijatelja i predsjednika našega Društva, Željka Jurinjaka koji nas je prerano napustio. U subotu smo posjetili prekrasno Vrelo Une i slap Krčić, razgledali smo Kninsku tvrđavu, a dan smo završili usponom na Badanj na Dinari. Drugi dan, u nedjelju uspješno smo osvojili Sinjal, najviši vrh u Republici Hrvatskoj. Usprkos najavama lošeg vremena, dragi Bog nas je nagradio sa prekrasnim vremenom, bez padalina i iznimnim vidicima. Na vrhu Dinare smo zapalili lampaš u čast našega dragog Žaca i prisjetili se svih lijepih zajedničkih trenutaka.

Badanj (1281 m): U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem u Zagrebu i vožnjom autocestom do Karlovca te dalje Ličkom magistralom do Donje Suvaje gdje smo obišli Vrelo Une. Vrelo Une je jedan od izvora rijeke Une, a na izvoru, Una čini bajkovito plavozeleno jezero okruženo šumom i visokim strmim liticama koje nikoga nije ostavilo ravnodušnim.

U Knin smo došli u 11:00 sati te smo prvo posjetili slap Krčić. Ovaj 22 metara visok vodopad na sjeveru kninskog polja kojim se rijeka Krčić obrušava u Krku najbolje dočaravaju naše fotografije. Nakon slapa Krčić, veći dio nas se uputio na Kninsku tvrđavu, a drugi dio grupe je otišao u nabavku namirnica za pripremu večere na Dinari. Kninska tvrđava je prekrasno uređena i čvrsto stoji iznad Knina na ponos čitavog hrvatskog naroda. U tvrđavi se nalazi više različitih muzeja, a najviše nas se dojmio Muzej Oluje. Vidici sa tvrđave na Knin i Dinaru su bili čarobni i teško ih je dočarati riječima.

Automobile ostavljamo na parkiralištu ispred crkve Gospe Velikog Hrvatskog Krsnog Zavjeta gdje prelazimo u kombi koji nas je zajedno sa svim stvarima prevezao do Planinarske kuće Brezovac na Dinari. Ovim putem se zahvaljujemo gospodinu Ivanu Bajanu na kombi prijevozu i ugodnoj vožnji. Na Brezovac stižemo za 1:00 sat vožnje gdje nas dočekuje gospođa Valerija Čulina iz HPD-a Dinara. Iznimno smo zahvalni HPD-u Dinara i gospođi Valeriji na iznimnom gostoprimstvu i ugodnom druženju.

Nakon kraćeg odmora i smještanja stvari u Planinarskoj kući Brezovac, u 16:10 sati započinjemo uspon na Badanj, izdaleka vidljiv i prepoznatljiv vrh između Suvog polja i Brezovca. Vrijeme je bilo promjenjivo, u prvom dijelu dana sunčano, a kasnije i oblačno, no usprkos svemu pogledi su bili iznimni kao i krajolik koji okružuje Badanj. Sa Badnja smo uživali u prekrasnim vidicima na cijelo Suvo polje, Knin, Markov grob i vojni poligon Crvena zemlja. U daljini smo vidjeli Peručko jezero i vrh Dinare Sinjal koji dominira cijelim krajolikom. Uspon je trajao 1:20 sati, kao i sam silazak. Staza je jako dobro održavana, jednostavna za orijentaciju i dobro markirana. Po povratku sa Badnja, naše drage članice Društva su skuhale odličan planinarski grah sa kobasicom koji smo svi slasno pojeli, a posebne pohvale idu Željki i Ankici.

Sinjal (1831 m): U nedjelju, drugi dan naše ture započeli smo buđenjem i doručkom već u 05:00 sati ujutro. Uspon na vrh Dinare Sinjal, započeli smo u 06:40 sati. Desno od Planinarske kuće Brezovac, širokom stazom kroz prekrasnu gustu šumu krenuli smo laganim usponom do ruba livade Duler. Dalje smo nastavili planinarskom stazom preko livada Duler i Samar do podnožja vrha Sinjal gdje dolazi staza iz Mirkovića.

Nakon kraćeg predaha započeli smo sve strmiji uspon po kamenitom terenu do vršnog grebena i dalje do samog vrha. Svi sudionici ovoga memorijalnog izleta su uspješno osvojili najviši vrh u Republici Hrvatskoj Dinaru – Sinjal. Ovoga puta, vjetar je bio puno slabiji te smo se pored križa na vrhu pomolili i prisjetili našeg dragog predsjednika Društva, Željka Jurinjaka koji nas je prerano napustio, a u čiju čast je ujedno i održan ovaj izlet. Tijekom cijelog izleta, svatko od nas je u svojim mislima posebno bio sa našim Žacem.

Sam uspon na Dinaru je trajao ukupno 3:00 sata, a silazak 2:20 sati. Dinara sa svih strana djeluje vrlo strmo i impozantno, ali ovaj pristup od Planinarske kuće Brezovac je iznimno „pitom“ i sam uspon uopće nije previše zahtjevan. Krajolik Dinare nas je ostavio bez daha, a dojmove s kojima smo se vratili najbolje opisuju fotografije.

Sudionici izleta: Ankica, Željka, Dragica, Katica, Ana, Janka, Ana i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 2:40 sati, a drugi dan 5:20 sati.