Dojmovi

Moslavačka gora

Tura: Podgarić – Humka (488 m) – Vis (437 m) – Bela Crkva – Humka (488 m) – Pukli kamen (402 m) – Garić grad – Podgarić

Opis izleta: Danas smo održali izlet na Moslavačku goru. Vrijeme je bilo sunčano i ugodno za planinarenje. Uspješno smo se popeli na najviši vrh Moslavačke gore Humku, a kasnije i na drugi vrh Vis sa kojega smo uživali u prekrasnim panoramskim vidicima na Papuk i Kutinu. Na izletu nas je bilo devetero plus maltezer Ben.

U 07:00 sati smo se okupili na parkiralištu Porezne uprave u Novom Zagrebu i krenuli automobilima prema Popovači i dalje do Podgarića. Automobile ostavljamo neposredno prije Vile Garić gdje započinje planinarska staza i dosta oštar uspon na Humku. Treba istaknuti da iako se radi o maloj nadmorskoj visini, staza se u kontinuitetu dosta oštro uspinje na vršni greben Moslavačke gore.

Obelisk koji označava vrh Humku se nalazi u ograđenom prostoru repetitora te je pristup do istoga dosta izazovan i otežan. Neposredno ispod vrha se nalazi prekrasna nadstrešnica gdje smo napravili pauzu za ručak. Za uspon do Humke nam je trebalo 1:55 sati hoda. Mjestimice je staza slabije markirana i raskrižja puteva su nešto lošije označena te je potreban povećan oprez i korištenje planinarske karte.

Od Humke nastavljamo dalje prema Visu. Vrh Vis je sa sjeverne strane šumovit, dok se s južne pružaju lijepi vidici prema dolini Save koji su nas oduševili. Taj je vidik najljepši na Moslavačkoj gori, zbog čega je Vis, umjesto najvišeg vrha Humke i odabran za kontrolnu točku Hrvatske planinarske obilaznice.

Do Visa stižemo za još 30 minuta hoda. Sa Visa smo se spustili do ostataka pavlinskog samostana Bela Crkva gdje nakon kraćeg razgleda i odmora nastavljamo nešto strmiji uspon prema Humki. Za ovu trasu ture nam je trebalo 1:25 sati hoda. Sa Humke započinjemo silazak natrag prema automobilima te zastajemo na Garić gradu koji je trenutno u obnovi i dosta je dobro očuvan, a upotpunio je već i onako bogate dojmove s kojima se vraćamo sa ovoga izleta. Za silazak nam je trebalo 1:25 sati hoda.

Na kraju smo uživali u gostoprimstvu izletišta Vila Garić koje se nalazi na prekrasnom umjetnom jezeru i svakako je dobra preporuka za posjetiti.

Sudionici izleta: Ana, Željka, Dragica, Ankica, Melita, Martina, Darko, Josip i Luka.

Efektivnog hoda: 5:25 sati.

Provedeno ukupno na turi: 5:55 sati.