Dojmovi

Ravna gora

Cvjetnim stazama Ravnom gorom u potrazi za crnkastom sasom

Tura: Varaždin-bus-Donja Voća (kratko zadržavanje)-pješice: parkiralište kod špilje Vindije-Vukovoj-Mala Sutinska-Mački-„Barilček“-podjela u dvije grupe-prva ide busom do Cimerplaca i onda pješice do Filićeva doma-druga-pješice od „Baričeka“-Šestani-Vrace-Filićev dom-svi se zajedno vraćamo do Cimerplaca-bus-Varaždin

Željko, Gordan i Darko se sastaju kod Mati Slobode na Jarunu u 6 sati ujutro. Autom do Varaždina. Putem baš i nema prometa niti bilo kakvih problema pa smo već u 7 sati u Varaždinu. Prolazimo pravi „Špancir-Fest“ pustim varaždinskim ulicama jer imamo vremena do polaska busa u organizaciji PD „Ravna gora“ iz Varaždina. Sakupljamo se ispred hotela Turist odakle krećemo prema Donjoj Voći (kratko zadržavanje za „žigomane“. Tu nam se iz Zagreba autom priključuje bračni par Jurić. Busom se vozimo do parkirališta kod špilje Vindije („žigomani“ opet dolaze na svoje) i onda kojih dva kilometra busom do odvojka markirane staze za Vukovoj.

Na Vukovoju pokušavamo doći do crnkaste sase (Pulsatilla pratensis ssp. nigricans) jer, na žalost, oni koji su nam trebali otvoriti crkvu i dvorište u kojoj rastu sase nisu mogli zbog bolesti i drugih obveza doći s nama. No, uz pomoć penjačkih vještina sase se ipak uspiju fotografirati. I onda počinje naš put do „Barilčeka“ koji dokazuje da je Ravna gora – ravna samo u svom vršnom dijelu – po lojtrici gor i dol, preko srušenih stabala i prepreka, uz svesrdnu pomoć domaćih vodiča koji zaista odrađuju izvrsno svoj vodički posao – nikoga se ne ostavlja bez obzira na tempo njegova hodanja. Svaka čast! Na Filićevu domu odmor, klopa i piće i punih trbuha (i mjehura!) vraćamo se do Cimerplaca te natrag do Varaždina i autom do Zagreba. Veliko hvala izvrsnim organizatorima pohoda iz PD „Ravna gora“ a naročito gospođi Branki Hofer s kojom smo dogovarali o načinu kako se pridružiti pohodu!

Vodiči: iz PD „Ravna gora“, s naše strane Mihelj Darko, Fotografije: Jurinjak Željko