Dojmovi

Republika Slovenija, Karavanke, Stol 2236 m n/m

Opis izleta: Jučer i danas je u skladu s itinerarom broj 61. od 29.08.2016.godine, održan predmetni izlet, odnosno tura, s okupljanjem sudionika  u 6:00 u sati na južnom parkiralištu „Zagrebačkog Velesajma“, i dalje smo nastavili  po itineraru.

Okupljanje  na kavi u Gostinstvo Gregor, Moste 44 počelo je u 8:10 sati  i nakon toga prema Valvasorjevom dom pod Stolom (1181 m n/m), gdje ostavljamo automobile i nakon jela nastavljamo u 9:45 sati po planinarski do Prešernove koče na Stolu (2174 m n/m) preko Žirovniške planine, odnosno Žirovniške poti, na koju stižu posljednji sudionici u 14:30 sati. Nakon smještaja u koči i ručka slijedio je uspon na Stol (2236 m n/m) i uživanje u vidicima i obzorju, te povratak na koču i uživanje u zalasku sunca, večera, planinarsko druženje i pjesme koja se pomalo vraća među sudionike naših izleta i počinak u 22:00 sata. Opskrbnik Tone i Tina Čop su nam bili na usluzi, jer su pored nas na noćenju ostalo još troje planinara, dok su dnevne posjetitelji Koče i Stola  već oko podne krenuli u dolinu, a koje smo u velikom broju sretali za vrijeme uspona prema koči. Zalazak sunca nije bio možda potpun iz razloga što obzorje nje bilo potpuno jasno zbog oblačnosti, ali zar je to baš i toliko važno.

Danas ujutro ustajanje dijela skupine  prije 6:30 sati u čekanju izlaska sunca, odnosno te crvene kugle iz pravca Košute, ali ta kugla također iz istog razloga nije bila jasna, kao i zalazak sunca sinoć. Okupili smo se u jednoj od dvije blagovaonice koja je bila samo nama na korištenju, još od jučerašnjeg dolaska, obavili doručak, poplaćali račune za spavanje. Cijena noćenja u sobama za članove je 21,50 euro, i to sa posteljinom i turističkom taksom, a na skupnom ležištu za isto 14,15 eura.

U 8:00 sati smo se oprostili od opskrbnika i uputili u dolinu,  spustom  preko Žabreške i Žirovniške planine odnosno Zabreška poti (koju su sudionici hvalili kao izvrsno izvedenu i relaksirajuću)  do Valvasorjevog doma pod Stolom, gdje je posljednji sudionik stigao u 11:45 sati, pauza i jelo, povratak istim putem automobila za Zagreb uz usputno stajanje po želji sudionika, tako da smo stigli u Zagreb oko 14:30 sati, zavisno  kako je koja i kada od pet posada krenula i jeli usput imala zaustavljanje. Tako da smo stigli i glasovati, odnosno obaviti građansku i Domoljubnu dužnost i obvezu i dati svoj glas naravno našima.

„Stranke, strančice i njihovi vođe, samo su prolazna stvar, a uvijek i svagda, ostaje samo jedna svetinja – Hrvatska i Hrvati.“ (Josip Marohnić, 1916.godine)

Cilj izleta: Boravak i posjeta članica i članova Društva Slovenskom gorju u Republici Sloveniji, odnosno Karavankama i Stolu, i da konačno odemo organizirano na izlet izvan Domovine, a posebno na ovu destinaciju,gdje je Društvo kroz svoju 36-godišnju povijest često organiziralo izlete.

Meteorološki uvjeti: mala oblačnost u subotu i nedjelju u vršnom predjelu Stola, ali dosta sunca u oba dana, tako da su uvjeti za planinarenje izvrsni. Vidici dobri,  ali ne i izvrsni zbog slabe oštrine vidljivosti, jer je sam vrh stola povremeno bio pod „kapom“ kako to kažu planinari, a koju je vjetar u određenim vremenskim intervalima znao „rastjerati“, tako da nam je sam boravak na vrhu bio bez oblaka.

Skupina: po broju (20) sudionika i prevelika za dvodnevnu turu na Karavanke, sa prijevozom u pet automobila, koji se je sa aspekta troškova pokazao najpovoljnijim, ali organizacijskim složenijim. Kondicijska i iskustvena heterogenost nazočna, sa svim svojim značajkama, ali je koherentnost skupine postignuta potporom vodiču od pojedinih sudionika. Opreza, iskustva i koncentracije  nikada dovoljno, ali sa srećom sve je okončano sretno i na zadovoljstvo svih.
Boravak u planinarskim objektima: na trasi ture su Valvasorjev dom pod Stolom (1181 m n/m), pored koga smo parkirali automobile (jedva pronašli slobodno mjesto) i boravili na klupama pored doma u odlasku i dolasku, te u  Prešernovoj koči na Stolu (2174 m n/m) gdje smo boravili i noćili. Želim naglasiti na kako se koča nalazi na 2174 metra iznad mora i u kojoj nota bene postoji fiskalna blagajna i kako se za sve naplaćeno uredno ispisuju fiskalni računi. Osobno sam kao vođa skupine od 20 sudionika dobro surađivao s opsrbnikom gospodinom Tonom i gospođom Tinom, koji si mi se zahvalili na posjetu i uljudno ispričali na „skučenom“ smještaju u sobama. Ja sam im obećao da ću im opet doći iduće godine……………

N.B.

1.Želim se i ovom prigodom još jednom najuljudnije zahvaliti svim sudionicama i sudionicima ovoga izleta na ovako velikom odazivu na izlet, i na zahvalama koje sam dobio na kraju izleta.

2.Izuzetna mi je bila čast, a ujedno i velika odgovornost voditi ovako brojčano veliku skupinu, i s dobnim rasponom koji je takav, kakav je  i s različitim planinarskim iskustvima i pogledima na planinarstvo,( koje se jako teško definira, što je ustvari ono kulturološki pokret, šport ili nešto drugo) sudionika, a na destinaciju iznad 2000m n/m u državu gdje je to glavi turistički adut i nacionalni ponos.

3.Poduzeo sam u organizaciji izleta  sve što sam smatrao da treba poduzeti,  ali i više od toga, zato i nisam mogao prikriti koliko sam strepio da sve prođe po planu i da me pojedini sudionici ispravno shvate i prihvate moje postupke, sugestije i čine, bez primisli……………..

4.Želim posebno istaknuti, kako je među 20  sudionica i sudionika izleta bilo 5 članova Izvršnog odbora Društva od ukupno 7 i među tih 5 predsjednik i dopredsjednik Društva, tako da smo i na 2236 m n/m imali kvorum!

5.Nakon što smo se svi prikupili u 11:45 sati kod Valvasorjevog doma, trebali smo tu ostati svi na okupu barem još sat vremena, opuštajući se, sređujući dojmove i još uživati u prekrasnom ambijentu, jer su mi i to za u buduće sugerirali jučer u razgovoru pojedini sudionici.

6.Ako netko od sudionika i sudionica želi, može dostaviti u pisanom obliku separat dojmova koji će biti uvršten u ovaj tekst.

Jasminka:

„Ljepota ovog uspona je bila u tome što nas se okupilo više nego obično, a za mene još jedan novi izazov. Uz svladavanje najvišeg vrha meni dosada, bio je ovo trening za prilagodljivost u novim situacijama (malo veće strmine i spavanje). Nakon prvog razočaranja sa sobom (zbog skučenih kreveta) moram priznati da sam prvi put nešto odspavala (madrac je bio više nego dobar).

Ovaj izlet na Karavanke …Jurina najbolje smišljena priča do sada, sa predivnim ne odviše teškim vrhom na koji se ipak trebalo malo potruditi. Vrijeme je bilo izmišljeno, prekrasni vidici, koji su me ostavili bez daha, a k tome još i pjesma prije spavanja…nemam što dodati osim … Jure super… ovo treba ponoviti.“

Sudionici izleta: Mira, Ana, Željka, Nera, Ružica, Jasminaka, Vesna, Ana, Vilhelm, Ivan, Damir, Željko, Jure, Berislav, Željko, Franjo, Zdenko, Mirko, Luka i Jure,