Dojmovi

Samoborsko gorje

Tura: Smerovišće (parkiralište ispred Osnovne škole Smerovišće), Planinarski dom „Cerinski vir“, slap Cerinski vir,  uspon uz potok Javorec do njegovog samog izvora, dalje  stazom u nešto oštrijem usponu izlazimo  na cestu za Dragonoš, koju se  slijedi do smjerokaza za skretanje za Japetić. Od smjerokaza pa do izlaska na makadamski put, staza je slabo markirana, a za orijentaciju treba slijediti trasu električne mreže. Na jednom od stupova je i markacija. Izlaskom na makadamski put treba skrenuti lijevo i slijediti ga do livade Katin Krč i dalje po cesti do Planinarskog dom „Žitnica“,  gdje smo zasluženo pauzirali od 12:00 do 14:00 sati, te dalje u povratku cestom prema Dragonošu, kroz Šipački Breg, Cerinu i u Smerovišće u 16:00 sati, gdje smo se posebno obradovali izvoru pitke vode na kaptiranom zdencu pored Osnovne škole.

Opis izleta: Danas  je u skladu s Planom izleta Društva, itinerarom broj 55. od 11.07.2016.godine i dogovorom na članskom sastanku održan predmetni izlet, okupljanjem sudionika na južnom parkirališta Zagrebačkog Velesajma, od kuda smo se uputili osobnim automobilima, preko Samobora u Smerovišće i dalje na noge  prema itineraru.

Zanimljivosti:

Cerinski vir: je slap visok 10 m, na 350 m n/m, koji je osobito lijep, dojmljiv i veličanstven  u proljeće i kasnu jesen,  kada je potok Javorec bogat vodom. No, može ga se posjetiti i ljeti, kada njegov duboki kanjon pruža svježinu, i zimi, kada ga možete, uslijed niskih temperatura naći smrznuta, u hladnoj igri leda i vode. Tvore ga vode potoka Javorec. Najznačajniji je slap Samoborskog gorja. Nalazi se u uskoj i strmoj dolini, a do njega se najlakše dolazi od Planinarskog doma „Cerinski  vir“, za oko 10 minuta hoda. Sami potok je jako lijep, a slap Cerinski vir je prekrasan, pa samo zbog njega treba podnijeti nešto veći napor.

N.B:

Planinarska staza: Staza prema  samom slapu i dalje vodi od  Planinarskog doma „Crrinski vir“ (od 19.06.2016.godine kada smo posljednji put posjetili slap do današnje posjeta, puno se je toga dogodilo na uređenju pristupa slapu i još su radovi oko slapa u tijeku, a kao bi pristup posjetiteljima bio ležerniji i sigurniji)  livadom pa koritom potoka Javorec, prelazeći često s jedne na drugu stranu potoka  sve do izvora. Ovaj dio trase planinarske staze može biti dosta zahtjevan, ako je vodostaj potoka visok. Također treba posebnu  pozornost pokloniti  skliskom terenu i kamenju,  koje voda prelijeva ili je prelijevala. Staza nije održavana, zarasla je i na mjestima je malo teže prohodna, a  zbog zaraslosti vegetacijom. Markirana je i markacije nije teško slijediti,  iako su rijetke.

Cilj izleta:odlazak u planinu/goru i družiti sa dragim osobama i sa samom planinom , te  obilazak slapa Cerinski vir i proći kanjonom potoka Javorec kojim se rijetko prolazi.

Meteorološki uvjeti: sunčano i vrlo toplo, tako da nam je dobro došla svježina uz potok Javorec i sjena krošnji iznad klupa na Planinarskom domu „Žitnica“

Skupina: homogena i u dobrom raspoloženju,

Boravak u planinarskim objektima: u okolini  Planinarskog doma „Žitnica“, gdje se je tražilo mjesto više na klupama u sjeni stabala.