Dojmovi

Srednji Velebit

Opis izleta: Jučer i danas smo održali dvodnevni izlet na Srednji Velebit. Bilo nas je sedmero. U subotu smo se iz Ravnog dabra preko Došen dabra i Bačić dulibe uspeli na Bačić kuk, a u drugom dijelu dana smo osvojili i Prikinuto brdo te Visibabu. U nedjelju smo uspješno savladali uspon na Kizu preko Kuka od Pećica, a kasnije smo se popeli i na Grabar. Vrijeme je bilo sunčano i vjetrovito što nam je osiguralo uživanje u nestvarnim vidicima i prekrasnim ljepotama ovoga dijela Velebita.

Prvi dan (Subota):

Tura: Planinarski dom Ravni dabar (723 m) – Došen dabar – Došen duliba – Bačić duliba – Bačić dolac – Bačić kuk (1304 m) – Prikinuto brdo (1265 m) – Bačić kosa – Visibaba (1160 m) – Premužićeva staza – Dabarska kosa – Planinarski dom Ravni dabar (723 m)

U subotu, prvi dan naše ture započeli smo okupljanjem u 06:00 sati na Zagrebačkom Velesajmu i vožnjom autocestom do Gospića gdje smo stali na jutarnjoj kavi. Nakon razbuđivanja nastavljamo dalje automobilima do Baških Oštarija i Ravnog dabra. Dolaskom u Ravni dabar ostavljamo automobile ispred Planinarskog doma Ravni dabar gdje nas dočekuje naš dragi prijatelj i domaćin Mile Prpić kojem se ovim putem još jednom zahvaljujemo na gostoprimstvu i prekrasnom druženju. Nakon kraće pauze i smještanja u domu, započinjemo sa našom kružnom turom.

Blagim usponom od doma prolazimo između Rujičinog kuka i Čeline te dalje nastavljamo kroz Došen dabar i Došen dulibu do Bačić dulibe. Neprestano se osvrćemo i uživamo u netaknutoj prirodi i Dabarskim kukovima koji nas okružuju sa svih strana. U Bačić dulibu dolazimo za 1:00 sat hoda gdje nas ugodno iznenađuje obnovljeno imanje za odmor u samom srcu netaknute prirode u podnožju Bačić kuka koji dominira kao nepregledni bedem.

Nakon kraće pauze, nastavljamo nešto zahtjevniji uspon preko Bačić dolca do račvanja staza za Budakovo brdo i uspona na Bačić kuk. Dvije sudionice ostaju na račvanju i čuvaju stvari nama odvažnima koji bez ruksaka, oštrim usponom prvo dolazimo do žiga Bačić kuka, a zatim nastavljamo dalje do vrha. Završni uspon od žiga do samog vrha Bačić kuka je iznimno zahtjevan i ne preporuča se neiskusnim planinarima. Na jednom dijelu se nalazi i jedan klin te sajla koji su u jako lošem stanju i ne predstavljaju praktički nikakvu korisnu pomoć pri usponu.

Uloženi trud i rizik se u potpunosti isplatio jer smo sa vrha uživali u magičnim vidicima na Laktin vrh, Lisac, Malovan, Šatorinu, Budakovo brdo, Soline, Prikinuto brdo, Visibabu, Dabarske kukove, Novalju na otoku Pagu i Jadransko more.

Nakon silaska sa vrha na račvanju gdje su nam ostale stvari radimo kraću pauzu za ručak te nastavljamo na Prikinuto brdo gdje pronalazimo ostatke Velebitske degenije. O vidicima ne treba posebno govoriti jer su bili iznimni. Nakon Prikinutog brda, popeli smo se na Visibabu gdje je puhala snažna bura tako da smo se samo kratko zadržali na samom vrhu. Spustili smo se po nešto strmijoj stazi do Premužićeve staze i njom nastavili do Dabarske kose te dalje stazom koja krati šumsku cestu u Ravni dabar.

Dolaskom u dom pripremili smo planinarski grah i uživali u zasluženoj okrijepi, a nakon večere uslijedilo je i druženje uz Belu ili već tradicionalni planinarski okršaj.

Drugi dan (Nedjelja):

Tura: Stupačinovo – Kuk od Pećica – Kiza (1274 m) – Grabar (1270 m) – Alaginac – Stupačinovo

U nedjelju, drugi dan naše ture smo započeli buđenjem i doručkom već u 06:00 sati ujutro. Planinarski dom Ravni dabar napuštamo u 07:40 sati te započinjemo vožnju automobilima natrag do Stupačinova. Kod Vrela Petrovac u Stupačinovu ostavljamo automobile te započinjemo uspon na Kizu preko Kuka od Pećica. Uspon je dosta oštar i zahtjevan, a na jednom djelu i nešto izazovniji. Sve prepreke smo uspješno savladali. Na vrh Kize stižemo za 1:30 sati hoda. Vidici se pružaju na sve strane i naprosto su nas oduševili.

Nakon dužeg odmora i pauze za ručak, nastavljamo prvo silazak, a zatim i uspon na Grabar koji je nešto manje zahtjevan, nego sam uspon do vrha Kize. Sa Grabara vidici ostavljaju bez teksta. Puni dojmova spuštamo se do prijevoja Alaginac te natrag do Stupačinova.

Vidici sa Kize i Grabara: Kuk od Pećica, Metla, Kuk od Karline i Medvjeđi kuk, Lička Plješivica, Vaganski vrh, Visočica, Konjevača, Veliki i Mali Sadikovac, Badanj, Kubus, Velinac, Budakovo brdo, Prikinuto brdo, Visibaba, Bačić kuk, Šatorina, Dabarski kukovi te otoci Pag, Lošinj i Cres.

Sudionici izleta: Željka, Ana, Janka, Ana, Mirko, Josip i Luka.

Efektivnog hoda: prvi dan 6:30 sati, a drugi dan 5:00 sati.