Vijesti i zanimljivosti

Bikčevićeva staza na Medvednici

Planinarska staza broj 18 ili poznata još pod imenom „Bikčevićeva staza“ (desna crveno označena staza gledano na zemljovidu) koja ide iz Gračanskog Dolja (zadnja stanica tramvaja broj 15) pa kroz Tunel Sljeme, uz donju postaju Sljemenske žičare, preko parkirališta na Sljemenskoj cesti, pa mostom prelazi potok Bliznec, ide pored  izvora „Strmopeć“ sa desne strane staze, pa se penje na Bačunsko sedlo  (513 m n/m), pored nadstrešnice Njivice (595m n/m), pored groba vojnika, pa sve do Planinarskog doma „Ivan Pačkovski“ na Puntijarki (962m n/m).

bikiceva-staza-2U stvari trebalo bi se nastaviti i dalje nakon (raskrižje staza broj 19 ravno i broj 18 desno) Njivica  stazom  brojem 18, odnosno tzv. „Seniorskim smjerom“ (položenija inačica) do nadstrešnice  na izvoru Gornjem Mrzljaku i dalje se uspinjati zavojima do  ponovnog spoja sa stazom broj 19 i stazom broj 1 doći do planinarskog doma “Ivan Pačkovski“ na Puntijarki. Međutim, korisnici staze najčešće nakon  Njivica nastavljaju lijevo, odnosno ravno stazom broj 19 koje je strmija od ove broj 18 preko Gornjeg Mrzljaka.

Staza kreće sa 275 m i doseže 962 m n/m, gdje se savladava visinsku razliku od 687 m, duljina staze je 5,93 km, prosječni nagib staze je 14%.

Uspon traje oko 2 sata, zavisno od tjelesne spremnosti i motivacije korisnika staze. Staza je dobila ime po dipl. inž. šumarstva Tomislavu Bikčeviću, rođenom u Brodskom Varošu kraj Slavonskog Broda 1915. godine (umro je u Zagrebu 1986. godine), a koji je službovao po cijeloj bivšoj državi. Pri kraju službovanja radi od 1949/1950 u Zagrebu (kao učitelj i direktor u Drvno tehničkoj školi), a od 1955. godine prelazi u radnu organizaciju „Sljeme“ u Zagrebu na poslove revitalizacije šume i zelenih površina grada Zagreba i bliže okolice. U tom je razdoblju, prema podacima njegove kćerke, projektirao i izveo planinarsku stazu na Medvednici poznatu kao „Bikčevićeva staza“.